75. szülinapra

Említettem, hogy az idei évben családunk nem szűkölködik a jeles évfordulókban. Szeptemberben elérkezett anyukám 75. születésnapja is.  Az iskolaév kezdetével nagyon szétszóródtak az unokák, ezért szinte lehetetlen olyan hétvégét találni az ünneplésre, hogy mindenki itthon legyen. Így  sajnos nem tudtam olyan összejövetelt szervezni, amilyet a "NAGY NAP" (és én) megkívánt volna.
Egy szombat délelőtti munka után, ebéddel összekötve került sor a köszöntésre, annál is inkább, mert aznap délutánra volt még egy születésnaposunk. De az majd egy másik történet. Itt csak annyit kell tudni, hogy az időpontok összehozása  nem kis fejtörést okozott nekem.
Az alkalomhoz illően különleges tortát szerettem volna sütni. Az ötlet megvolt, a baj csak annyi, hogy én egyszer már sütöttem ezt a tortát, ami akkor nem sikerült, viszont ízre nagyon finom volt. Tehát tökéletesíteni akartam a receptet. Szorgos kutatásba kezdtem, sok receptet átolvastam, mire a blogok között megtaláltam ami nekem kellett. Egy kis merészséggel az én meglévő receptemet "összefésültem" a blogon talált recepttel, így készült el az alábbi torta.

Hozzávalók a tésztához:

  • 3 tojás
  • 3 kanál cukor
  • 1/2 dl étolaj
  • 3 evőkanál liszt
  • kakaópor 
  • kevés sütőpor (1 cs. sütőport harmadoltam)

A hozzávalókból piskótatésztát sütöttem. Háromszor ismételve, hogy három lapot kapjak.

Hozzávalók a krémhez:

  • 20 dkg étcsokoládé
  • 2 x 30 dkg fehér csokoládé
  • 3 x 2 dl tejszín (Lidl-ben vásárolom, Milbona 30 %-os habtejszín 200 g-os dobozban, akkor 3 doboz kell)
  • 10-15 dkg kristálycukor
  • 3 x 15 dkg vaj


Étcsokoládés krém:
2 dl tejszínt  forrásig hevítek, majd a tűzről levéve belekeverem a 20 dkg darabokra tördelt étcsokoládét és hűlni hagyom.

Fehér csokoládés krém:
2 dl tejszínt forrásig hevítek, majd tűzről levéve belekeverem a 30 dkg darabokra tördelt fehér csokoládét (nem elírás, több kell mint az étcsokoládéból) és hűlni hagyom.

Karamellás krém:
Kb 10-15 dkg kristálycukrot felteszek pirulni,  felengedem 2 dl tejszínnel (karamellt készítek), majd belekeverem a maradék 30 dkg fehér csokoládét és hűlni hagyom.

A krémeket ajánlatos előző este elkészíteni és hűtőben alaposan lehűteni. Másnap mindhárom krémhez hozzáadjuk a habosra kevert vajat.

A tortát a következő módon töltöttem:
A fehér csokoládés és az étcsokoládés krém  felét habzsákba töltöttem.
Az alsó tortalap külső szélére az étcsokoládés krémből nyomtam egy kört, majd a fehér csokoládés krémből mellé a másikat, és így haladtam a tortalap belseje felé, váltogatva a krémeket, míg elfogytak. Erre helyeztem a másik tortalapot. A krémek másik felét szintén betöltöttem a habzsákba és a második lapon is  kívülről befelé haladva megismételtem a körök rajzolását. Szintén váltakozva, csak most a fehér csokoládés krémmel kezdve. A harmadik lappal kicsit összenyomtam a tortát,  a karamellkrémmel az egészet bevontam és díszítettem.



Szeleteléskor a váltott csokoládéval készített krémkörök ilyen mintát adnak ki.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szép lett a torta ! Édesadánynak utólag is minden jót és szépet, de főleg jó egészséget kívánok! Nagyon finom lehetett ezekkel a krémekkel!

MrsSame írta...

Gyönyörű és biztosan nagyon finom volt a torta. Gratulálok édesanyádnak a születésnapjához és még sok-sok boldog,egészségben,örömben gazdag évet kívánok a család körében.

Teca írta...

Nagyon köszönöm édesanyám nevében is a jókívánságokat.