Magyar népmesék......egy torta a jeles ünnepre

Soha nem volt ennyi időm gondolkodni egy tortán mint ezen. Timi lányom fél évvel ezelőtt, de lehet, hogy még előbb megkért,  hogy Gábor édesapjának 60. születésnapjára süssek egy tortát, aminek a díszítése népi motívum legyen. Én persze tiltakoztam, nem tudom megcsinálni, nekem nincs ehhez kézügyességem, rajzolni meg végképp nem tudok. De a gyerekek biztattak és hittek bennem. Kalocsai hímzés mintán gondolkodtam, valami egyszerűn, mert egyáltalán nem voltam biztos abban, hogy én képes leszek ezt megvalósítani. Már úgy tűnt, hogy meg is van egy nagyon egyszerű virág minta, mikor meghallottam, hogy Gábor szívéhez legközelebb a Magyar népmesék motívuma áll, azt szeretné a tortára. Mit mondjak, még inkább elszállt minden önbizalmam. Mondtam, én ezt nem tudom megcsinálni, de mellette mégis szerettem volna örömet szerezni. Elvállaltam, nem adhattam fel!

Az ünnepelt szereti a csokit, így a választásom a nemrég elkészített 3 ízű csokoládés tortára esett, amit pár héttel ezelőtt anyukám születésnapjára készítettem el. A 3 csokis torta  receptjét most nem írom le még egyszer. A tetejére piros marcipánból kivágott motívum került díszítésnek.
A motívum elkészítéséhez interneten megkerestem a mintát, majd megfelelő méretűre nagyítottam és kinyomtattam. A piros marcipánt vékonyra nyújtottam. A könnyebb kezelhetőség érdekében több darabbal dolgoztam, a nyomtatott mintát is több darabba vágtam. Majd ráhelyeztem a papírmintát a marcipánra, és hústűvel körbe szurkáltam. A papírlap levétele után a marcipánból a tű segítségével eltávolítottam a felesleges darabokat. A kész mintát óvatosan ráhelyeztem a tortára, közben ügyelve, hogy a darabok a helyükre kerüljenek. A minta közepébe az ünnepelt neve került, marcipánból kivágva.





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szép ez a szolid de nagyon mutatós díszités!

MrsSame írta...

Csodálatos lett. Gratulálok.

marisz57 írta...

Nagyon mutatós lett, ügyes vagy!
És biztos finom is volt!